jueves, mayo 03, 2007

¡UNA HAMBURGUESA ROYAL CON PATATAS SARKOZY, POR FAVOR!

Por ahí hay gente que no admira la cultura francesa. Incluso hay imbéciles que odian a Francia. ¿Qué puedo decir? No se puede respetar a alguien así… Durante siglos, Francia ha sido el cerebro de Europa, el corazón dinamizador que parió la Ilustración, la Democracia tal como la conocemos, los precursores de la “liberté, igualité y fraternité”, los inventores del cine y de Asterix. ¿Cómo se puede odiar a alguien así? Bueno, sí lo sé… Por pura envidia. España y Catalunya llevan desde el siglo XVII mirando al vecino galo y copiándolo en lo que hemos podido y más: en la moda, en el sistema político, económico, cultural… Conviene recordar que España es el país más parecido a Francia. Su influencia ha sido incalculable y dejando de lado que nos invadieron hace un par de siglos, no veo motivos de peso para mirarlos mal.

Las elecciones francesas merecen un comentario, en primer lugar porque han destacado por su alta participación. El ciudadano medio francés entiende y se preocupa por la política y eso se nota. ¡Qué envidia!


Este domingo se decide quien presidirá la Republique. Sarkozy es el candidato de derechas, populista y de estilo aznarista. Agrupa desde el centro moderado a la extrema derecha más radical. Tiene cara de mala persona y es arrogante y dictatorial. Para él los inmigrantes son poco más que chusma. Y es curioso porque su padre era un aristócrata húngaro y su madre una judía sefardí griega. ¡Si Hitler levantara la cabeza!


Segolene Royal representa un aire nuevo para Francia. Es mujer, madre y está buena a pesar de tener 53 añazos. La han comparado con Zapatero por sus programas sociales, su buen rollito y mucho talante. Es curioso como esta vez la política francesa en ambos bandos ha mirado hacia España y no viceversa…

El resultado es incierto pero de vital importancia para la Unión Europa (de la que formamos parte, digan lo que digan los imbéciles, ignorantes y nazis). Sarkozy lleva ventaja pero en el debate por la tele parece que ha ganado Royal. Y eso quieras que no, puede decidir el resultado final.

Ambos candidatos saben que la clave será atraer a los votantes de las otras formaciones. Le Pen, que a pesar de ser de la extrema derecha me parece más honesto que Sarkozy, ha despreciado a los dos candidatos y recomienda a sus votantes que se abstengan. ¡Bien por Le Pen! Por una vez, la abstención no perjudica a la izquierda…


Los votantes del centro de Bayrou, con un 18% de los votos, son totalmente decisivos y eso explica el giro centrista de los dos candidatos. Parece que Bayrou, representante de la Francia rural, no está muy a gusto con ninguno de los dos y deja a la conciencia de sus votantes la decisión. Muy prudente. Quizás demasiado. De todas formas ha criticado con mucha más dureza a Sarkozy que a Royal, así que las cosas el domingo pueden estar muy pero que muy ajustadas.

Para la UE, capitaneada por Francia y Alemania, conviene un dirigente de derechas moderada (Merkel) y otro de izquierdas moderada (Royal). Se complementarían bien y además son mujeres muy capaces. El timón de Europa estaría en buenas manos. En cambio el equipo Merkel-Sarkozy rompería cualquier equilibrio y viraría demasiado a la derecha neo-liberal, sumisa a Estados Unidos, de capitalismo bastante salvaje… Casi diría al estilo de Thatcher.

O sea que el domingo, como europeos que somos todos (y para mí, antes que catalanes o españoles), miraremos con sumo interés los resultados que lleguen del país hermano. ¡Vive la France!

Etiquetas: ,

9 Comments:

At 7:15 p. m., Anonymous Anónimo said...

Y a mí la Segolene me pone, a pesar de la edad. Claro que también me pone Sarkozy... y Le Pen... ¡Incluso Rajoy!

De hecho, usted mismo también me excita.

 
At 11:15 p. m., Anonymous Anónimo said...

¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ Catalunya llevan desde el siglo XVII mirando al vecino galo y copiándolo en lo que hemos podido y más: en la moda, en el sistema político, económico, cultural…??????????????????????????????

QUÉ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????

...la moda... potser avans pq ara el centre de la moda es milan....

...sistema político... be aixo encara una republica no staria malament...pero no es exclusiu de frança...

...económico...potser si...tampoc estic molt al dia...pero ian millors exemples...

... i sobretot CULTURAL !!!!!!!!!!!.....
de qu e els voldriem copiar... jo non sentu cap necesitat de copialsi res... magrada molt la meva cultura catalana i no la canviaria x res...



SIUSPLAU SERRA MEDIM LES PARAULES...

 
At 1:00 a. m., Anonymous Anónimo said...

Bueno... intentare no semblar massa francofil i no discutir amb en subi respecte a la comparació amb catalunya...

El tema de la república, em sembla vergonyos el simple fet de comparar-la amb el nostre sistema polític...

I la cultura... no voldriem copiar el seu cinema? ni la literatura? ni la música? ni els comics? de debó????

Visca França collons!

 
At 3:57 p. m., Blogger David said...

Subi, si us plau! Ens pesi o no, Fran¡a ha influit més que cap altre país a configurar l'imatge que tenim d'Europa des de el 1650 que es va convertir en la 1 potencia europea fins a la fi de Napoleó quan va deixar de ser-ho. De totes maneres la seva influencia predominant a nivell cultural, polític, linguistic, social... s'exten fins a la II Guerra Mundial com a mínim!
La nostra estimada cultura catalana te molt de francesa. Només cal passejar-se per l'Eixample i veure que és una copia del model de París. I a nivell cultural sí... França ha marcat la pauta i Espanya i Catalunya s'han dedicat a enmirallar-se amb més o menys gràcia. Jo estic cansat de sentir "La Regenta és Madame Bovary a l'espanyola" o tal comic te influencia gal.la o d'actors o escriptors que han hagut d'anar a França per triomfar. El PSOE mateix va ser una copia del Partit Socialista Francès.

De debò, Subi, li debem molt a la cultura francesa!

 
At 6:55 p. m., Anonymous Anónimo said...

Gran invento la democracia tal y como la conocemos sí sí...
También recuerdo cuando los franceses trincaban los camiones de fruta españoles y catalanes y tiraban a la basura todo y dejando en la estacada a trabajadores nuestros.
¿Para cuando un post dedicado integramente al Risk y nuestras míticas partidas? Eso sí es de interés general.
Besitos

 
At 5:12 p. m., Anonymous Anónimo said...

La meva intenció no es desmereixer frança... ni molt menys...

El que em vinc a referir es que no em sento enveja quan miru frança... tenen cosses bones i cosses dolentes... pero es ke nosaltres tb les tenim...

Ke ells van ser un gran imperi... no ho nega ningu (aixo spero..) pero nosaltres tb ho varem ser amb anterioritat... i tb ho va ser espanya...

Es estupid pensar que frança es un model a seguir... totes les nacions tenen cosses bones... (inclus la espayola... jejeje)

Es per tot aixo ke no entenc ke vulgueu ke tingui enveja de frança... ke no nesteu orgullossos de la vostra nacio???????

Jo si !!!!!! i potser toca modificar encara moltes cosses, pero us ven asegur-ho ke el meu prototip perfecte de nacio no es França.

 
At 8:18 p. m., Anonymous Anónimo said...

Em posiciono amb en Subi pq apart de ser un plaer la seva presència crec q té raó. No veig que tinguem cap "deute" amb els francesos, la seva influència hauran tingut, està clar, però tb ells van ser influenciats per nosaltres i per altres. I d'ells només envejo la república, pq econòmicament, posats a triar envejaria a altres, i la cultura...q vols q et digui, sempre estem dient q són uns pedants.
Per l'escrit sembla que un català hauria de baixar el cap en presència d'un francès, com si ens superessin en tot, i això no es pot acceptar. Ells també tenen moltes coses a envejar de nosaltres, començant pel menjar i els lavabos (a París els lavabos són forats a terra i s'ha de pagar per utilitzar-los).

França no mola tant. El Risk sí, fes un post de Risk com diu en Victor.

 
At 3:46 p. m., Blogger David said...

Si, ja faré un post sobre el Risk... Però m'ha sorprès que excepte en Marc i jo tots sou molt anti gavatxos...

No dic que haguem de baixar el cap davant d'un francès ni que la cultura catalana sigui una merda. Ni molt menys! Només expressava la meva admiració per la cultura francesa per tot el k he dit al post i per altres coses k em callo.

Tots els paisos tenen coses bones i altres coses per avergonyir-se. Absolutament tots! A mi els japonesos em semblen encantadors però a la II Guerra Mundial s'entretenien clavan-li la balloneta als nens xinesos, com a passatemps... O a Grècia encara es recorda les massacres i matances que van fer els catalans almogavers...

Però ja veig k hi ha cultures que queda bé k t'agradin i altres k no. El proper cop parlaré de les meravelles de la cultura basca, que com veia a la UAB tothom anava amb samarretes i enganxines de l'ikurrinya. En canvi ningu portarà aqui una bandera d'Andalusia o Galicia encara que potser els pares siguin d'alla. Hi ha coses que son guais defensar-les i altres k no.

Doncs a mi em sap greu però m'agraden molt la cultura russa o germànica! Apa!

 
At 5:18 p. m., Anonymous Anónimo said...

Primer de tot vull saludar en Font i transmetra-li la meva grata sorpresa de trovarmel x aki, i dir ke es un plaer compartir opinio amb ell.

En segon lloc vull deixar clar ke no intento discutir kina cultura mola mes o menys... tansols ke la meva cultura m'agrada força i ke no admiru tant la cultura francesa com la pots admirar tu serra...

Es estupid pero revaixar a discutir si una mola mes ke laltre o si esta de moda una o una altre...

Potser a la UAB tas trovat un perfil de gent ke se senten mes proxims a una cultura en concret... pero taseguro ke no es tracta duna tonica general...

Jo conec uns kuants xevals ke son de les joventudes PEPERAS... i kal dir ke tot i aixo son personas molt agradables (be alguns...) es aixo sintoma d'una moda?... NO!

Kes ke akas no ian diferencias entre nosaltres ideologikes..., pq atrivuir doncs una admiració determinada x una cultura a una moda?

 

Publicar un comentario

<< Home


Parador