jueves, diciembre 13, 2007

REFLEXIONS A LES QUE ARRIBO AMB ELS MEUS ALUMNES

Últimament potser m'he rallat massa amb menjades de coco i preguntes que no conec la resposta. Està l'home destinat a l'autodestrucció? El planeta aguantarà fins que trobem un substitutiu barat del petroli? L'educació actual ha de patir una regeneració immediata?

Però ahir em va passar una cosa que em va fer oblidar aquestes ingrates reflexions i tenir un sentiment de plenitud que els humans només acostumem a experimentar just després d'arribar a l'orgasme o quan el Barça guanya la Champions in extremis.

Només arribar a l'aula anuncio que entre demà i demà passat han de fer tots els exàmens del trimestre. Ja sabeu que sóc una d'aquelles persones que està disposada a sacrificar-ho tot per una mica de popularitat...


Com és natural, el temps que vaig deixar als alumnes per preparar els exàmens sorpresa no van ser aprofitats degudament. A la poca estona els alumnes xerraven d'altres coses i l'únic que jo podia fer era regular els seus decibels i integrar-me en alguna conversa que em semblés interessant.

La veritat és que quan un d'ells em va preguntar si jo havia vist Bola de Drac em vaig sentir insultat i afalagat alhora. Però com podien dubtar d'un paio de la meva generació? Els vaig dir “i tant!” i vaig aprofitar la benentesa per dir que les series d'avui dia eren una puta merda i que als anys 80-90' si que es feien productes de qualitat.

No diré que buscava gresca però si que esperava una certa indignació generacional... Ans al contrari! Tots van estar d'acord amb mi i es van declarar fans de series com Bola de Drac, Ranma, Oliver i Benji, Fly, Doraemon, Hattori el ninja i altres meravelles semblants. Però com pot ser que uns xavals de 16 anys hagin vist aquestes coses tan purament ochenteras i reneguin de les series noves i posmodernes, que al cap i a la fi, estan fetes per la seva generació?? Us juro que em va sobtar. I no només això... Burxant una mica resultava que a tots els hi encantava Indiana Jones, Gremlins, Regreso al futuro i sobretot els Goonies...

Però què passa aquí???


Us imagineu algú més digne de confiança que aquest senyor? Jo el votaria i el convidaria a casa meva a fer xof-xof amb ma germana (si en tingués...)







Siguem justos i reconeguem dues coses. La primera és que vaig pecar de simplista al ficar a tots els adolescents en el mateix sac i em sorprèn aquest esperit critic i recerca de productes de qualitat, encara que tinguin una mica d'antiguitat.

La segona és que l'Alexis s'equivocava miserablement a una discussió que vam tenir fa temps. Ell defensava que nosaltres mitificàvem aquestes series ochenteras perquè havien sigut les nostres però que en veritat, ara es feien coses tant o més bones que aquelles. És irònic que uns adolescents siguin els que corregeixin aquestes vils paraules.


I vosaltres, fills dels anys vuitanta, valoreu la certesa i el bon judici del vostre naixement! Vam viure l'edat d'or de l'entreteniment televisiu infantil i juvenil i cal que en sigueu conscients. De la mateixa manera que els americans que van créixer veient pel·lícules del Hollywood de l'edat d'Or i no les merdes mediocres i palomiteres que es fan avui dia.

Etiquetas: , ,

10 Comments:

At 11:58 p. m., Anonymous Anónimo said...

Ei Alexis, això de dir que les teves paraules eren vils i miserables espero que entenguis que és una exageració, eh? Realment no ho penso, rei!

Però pensa que quan et fiques amb Bola de Drac en Krilin plora...

 
At 2:13 p. m., Blogger Marsellus Wallace said...

Al final resultarà que aquests adolescents dels que tant rajem son guais i tot

 
At 1:54 p. m., Anonymous Anónimo said...

Ni els 90, ni els 80, ni els 70, tot el que no sigui animació feta abans de 1970, es una puta merda. Jan Svanksmajer per exemple.

 
At 12:23 p. m., Anonymous Anónimo said...

L'altre dia vaig veure aquell capítol memorable on en Goku, tot fugint del coronel gay de l'excèrcit de la cinta vermella, va a parar a la Vila del Pingüí, que graaaaaaaaaaan!!!

Vaig a dormir una estona que aqueta nit passada només he dormit una hora. I es que com a bona estudiant que sóc ho de de fer tot a última hora.
Apalei, com diem per les nostres contrades:
bonanit i tapa't
:) ciao

 
At 12:25 p. m., Anonymous Anónimo said...

sóc la Laura

 
At 7:58 p. m., Anonymous Anónimo said...

Us heu fixat que el Coronel Blue a més de gay li van els nens? Li vol fer un petó a l'Obocaman pk li ha arreglat el cotxe. De petit em feia moltissima gracia i ara ho trobo suspitos...

Mireu el troç que val la pena, esta pel minut 3 o aixi:

http://www.youtube.com/watch?v=atmc3lx0OwY

 
At 12:24 a. m., Anonymous Anónimo said...

Quina tristesa em produeix la teva tesi. Així que resulta que aquells adolescents que fa dues setmanes titllaves de purria i escòria tenen uns gustos afins als teus. No t'ofenguis, però potser unes aficions tan poc originals i de generacions passades tenen a veure amb el fet de ser incapaços de treure's la secundària.
Pel que fa a la teva beneració als 80 i tal, tot plegat fa una mica de tufillo a síndrome de Peter Pan. Cal veure la cultura, l'entretenimet i les produccions amb més perspectiva, entenent la complexitat que presenta, no amb aquesta parcialitat subjectiva i, ja posats, sectària com diria en Lluís. Crec que per ara no calen exemples ja que es tracta d'un argument genèric.

I bé, perdona el meu comment incendiari però és que has utilitzat el meu nom per desplegar uan sèrie de conceptes repugnants, jeje.

 
At 2:24 a. m., Anonymous Anónimo said...

Jeje, no li feu cas a l'alexis, aixo no es mes q una posse. Ell de petit es tragava i flipava com el q mes amb tots els capitols de Bola de Drac. Últimament li ha donat per criticar-la, però no ho fa seriosament. És per (intentar) provocar i cridar l'atencio, com un nen petit.
Trankil, no te ous de dirte UNA SOLA serie d'avui en dia que superi bola de drac, musculman, caballeros del zodiaco, fly, etc...

No li agrada Bola de Drac pq es vella, res mes. Que passaria si es fes avui en dia? Doncs que s'hi faria palles i ens vindria a dir q es una fantastika serie x tots els nens i adolescents: "Ah q no sabeu kina serie mes innovadora, transgressora, atrevida i postmoderna q miren els nens del meu cole?? Una serie japonesa q es diu Dragon Ball i xaxipiruli"

El q intenta amb el seu comentari es defensar aket ens abstracte i sobrevalorat anomenat postmodernitat. (Ni els seus creadors es posen d'acord en definirho)

Com ja saps, hi ha un determinat nombre de "Clàssics inalterables" que per la seva qualitat perduren en el temps, i agraden a totes les generacions. Bola de Drac ne's una i te'n puc dir varies mes. Defensa la teva SECTA postmoderna sense haver de recorrer a ficarte amb akets Clàssics, segur q ho pots fer. Sinó, el teu comentari resulta nul d'arguments i buit de contingut.

 
At 2:35 a. m., Anonymous Anónimo said...

Ah, i no nomes els nanos d'en Serra miren Bola de Drac, i demes "Classics inalterables" als coles q estic jo tb els coneixen i els miren.
Menyspreuras tambe, doncs, a tota la resta de nens i adolescents?

Efectivament, hi ha productes q MAI PASSEN DE MODA.

Ah i jo tambe tinc sindrome de Peter Pan, q collons!! I a molta honra!!! Q aixequi la ma qui no el tingui!

 
At 4:19 p. m., Anonymous Anónimo said...

Joder tiu si ja et deia abans de res k aixo de les paraules vils era una llicencia poetica pero entenc k al ser escrit i penjat a la red potset sona fort. Pero potser sonen més fort encara les teves paraules...

Jo no considero purria ni escoria als meus alumnes pero si que és cert k tinc 4 clases i hi ha uns quants que son per acabar amb la paciencia de tothom. Casualment els que em cauen millor són els que tenen aquests gustos tant decadents i degenerats com Bola de Drac i Indiana Jones. Tens raó que avui dia han quedat obsolets i desfasats i son propis d'una epoca decadent com els anys 80.

Bé, marxo que fan Gran Hermano i tinc el temps just si vull veure començar els programes del cor que fan a la tarda (unica opcio a moltes cadenes) i que tant ajuden a formar les tendres ments dels infants. Després sempre puc acabar amb Aida i Escenas de Matrimonio.

Pepaaaaaaaaaaaaaaa

 

Publicar un comentario

<< Home


Parador